7
cykler og 9 fossiler var friske på en herlig søndag med lav sol over Silkeborg
![]()
Og vi skulle lige ud på nogle herlige MC-veje - hvor vi passerede adskillige søer på vejen sydpå
Lad mig i flæng nævne: Silkeborg Langsø, Almindsø, Them
Gadekær, Bryrup Langsø og Faarup Sø
![]()
Og da vi havde passeret de første - så kom Julle lige lidt på afværge ved
Jelling
Men hvad gør det - kun den der kører forkert finder nye veje - se lige her:


Dronning
Margrethe
mødte vi ikke ![]()
Men hun havde lige
indviet
Monumentområdet
ved Jellinge stenene ![]()
Et
mere planlagt stop havde vi ved Faarup Sø
![]()
Så her tog vi lige en velfortjent slapper med kaffe/te,
ostemadder og et utal af finsk lakrids
![]()
Husk selv at tage med - de lukker i dag - og åbner først igen til Påske.
Men så stod den ellers på Vejle Ådal - og det alene er jo
værd at køre efter ![]()

I
Vejen trillede vi så ind til Læborg Autohandel
Og hvis du gerne vil se nogle herlige biler - så er det
da lige sagen
Mange af dem var jo fra den gang farfar var ung
![]()
Men når de er fra 1953 - så var det jo dem vi selv så på
gaden som drenge ![]()

En
enkelt grill fra pølsen blev det også til (eller var det omvendt
)
Og en times tid kunne man sagtens få til at gå.
Hjemturen foregik ad de lidt større veje - og lidt mere
tjept ![]()
Et
sidste stop blev det dog til - nemlig ved Torup Sø
![]()
Her søbede vi de sidste dråber kaffe i os - røg et par
smøger mere
og sagde pænt farvel ![]()
Se lige det billede her - og tænk på hvordan VI nød det
![]()
En oplevelse rigere
![]()

Lækre
biler, lav sol og labre MC-veje
![]()
Så her vil vi hygge os med:
- lækre sportsvogne og veteranbiler
- Elvis (King Memphis
)
- Café Ådalen
Vi kører fra Lunden kl. 10:00 - og tager de små veje til Vejen
Og vi laver et enkelt stop ved Faarup Sø (så husk lige en kop kaffe i
sadeltasken
)
Og så hygger vi os lige et par timer med de lækre biler (lad pungen blive i
lommen
)
Hjemturen går lidt mere direkte
På gensyn i Lunden - søndag den 29. september - kl. 10:00
(fuldt tanket
)
