VS1400 - Ombygning

Jamen disse to billeder viser jo tydeligt, hvordan mine to Intrudere så ud inden jeg begyndte at bygge min gamle cykel om.

Og hvem vil ikke gerne prale af at have hele to herlige cykler stående

Dog - jeg regner kun med at have én Intruder bagefter - men hvor den er blevet 10 år yngre
Den anden vil "bare" være reservedele (der er jo mange ting på begge cyklerne som er OK)

 

 

Så er Julles nye gamle cykel klar til de næste mange års herlige ture

Torsdag, den 14. april 2011, kl. 10.00 blev jeg enig med mig selv om - at NU er den klar

Dermed varede "vinterprojektet" næsten et halvt år.
Og det har virkelig været sjovt at prøve kræfter med noget som jeg jo ikke lige er uddannet til
Og helt naturligt bliver den første prøvelse for mig og Intruderen jo "MC-Gymnastik" på søndag.

 

 

Så på resten af siden vil du kunne følge hvordan arbejdet skred frem i løbet af vinteren 2010/2011

Oversigt

Overskrift Dato Beskrivelse
Begge cykler 22.10.2010 Sadel, tank og vindspejl
23.10.2010 Sidedæksler, spots, horn, termometer, ur og GPS holder
Den gamle Intruder 28.10.2010 Broen til fodstøtter, udstødning og batterikasse
31.10.2010 Lygtehus og ledningsvirvar
06.11.2010 Så kom forgaflen endelig af - og baghjulet røg nærmest af af sig selv
10.11.2010 Bageste ledninger, bagskærm, bagagebærer og sadeltaske holdere
27.11.2010 De to bageste forkromede holdere kom - langt om længe - af
09.01.2011 Så er stellet frigjort
13.01.2011 En ren afvaskning
Den nye Intruder 03.02.2011 Hjulene er taget af
05.02.2011 Udstødning og bagsvinger
07.02.2011 Indsugningsfiltre og ledninger
11.02.2011 Så er cyklen skilt ad
Samling af min nye Intruder 10.03.2011 Nu starter samlingen af den nye Intruder
12.03.2011 Stellet er sat på motoren (eller omvendt )
23.03.2011 Så er det sværeste samlet !!!
26.03.2011 Støddæmpere - for og bag
27.03.2011 Forgaflen er pudset
28.03.2011 Forlygten er på
29.03.2011 Bagskærm m.m.
02.04.2011 Bagskærmen og lys er monteret - og ALT virker
03.04.2011 Oliekøler renset og påsat
04.04.2011 Bro, bremse og forhjul
06.04.2011 Baghjulet - Pudset og påsat
07.04.2011 Udstødningen på plads
09.04.2011 Top og sidedæksler - og bagfodhvilere
10.04.2011 Så er den samlet - men ak
13.04.2011 Der er godt nok tomt i værkstedet
Så er Intruderen klar 14.04.2011 Så er Intruderen klar

 

Torsdag, den 14.04.2011 - Så er Intruderen klar

Præcis kl. 10.00 lagde jeg det sidste stykke værktøj og den sidste pudseklud fra mig - Intruderen er klar

De sidste ting der blev sat på var vindskærmen, sadeltaskerne og en masse "pynteknapper"

Den står ikke som en ny cykel - men det er det jo heller ikke
Det ældste er 24 år gammelt og har kørt 112.000 km - og det nyeste er 14 år og har kørt 38.000 km.
Men for mig er den ny - og så er den jo klar til at trille i mindst 10 år mere

 

 

Onsdag, den 13.04.2011 - Der er godt nok tomt i værkstedet

Og sådan ser der så ud i værkstedet onsdag morgen

Jeg var ude at køre på Intruderen - men den trak ikke på den forreste cylinder.
Når den går i tomgang - så kører den - når man giver lidt gas - så hakker den en gang imellem - og når man giver fuld gas - så er det kun den bageste cylinder der trækker.
Der er tænding - og der er benzin i svømmerhuset - men åbenbart ikke nok.
Og da jeg med vilje ikke havde rørt ved karburatorerne - så opgav jeg - og har givet den videre til Bo's MC

 

 

Jeg har ingen forstand på kaburatorer - så derfor har jeg overladt Intruderen til eksperten

Lidt ærgerligt - når nu alt det jeg har haft fingrene i virker - 100%.

Allerede dagen efter var Intruderen klar - og udover et nyt tændrør (det andet havde det skidt )

Så var der et kabel på karburatoren der var hoppet af.

Alt andet lige - jeg havde aldrig fundet det - så er det bedre at få en professionel til at kigge på det
Men nu er den hjemme i værkstedet igen - og nu skal den bare have den sidste finish

 

 

Søndag, den 10.04.2011 - Så er den samlet - men ak

Lørdagen gik også med at få skiftet bremsevæske på forbremse, bagbremse og kobling.
Specielt koblingen voldte lidt problemer - men da jeg fandt en gammel sprinklermotor så fik jeg suget alle luftlommerne ud af slangen. Den går jo fra håndtaget - ned under lygten - og så op over motoren - inden den ender nede i bunden af motoren.

Og så skulle tank og sadel bare på - så kunne jeg starte den for første gang.

Inden tanken kunne komme på - skulle jeg lige montere beslaget til tanken

 

 

Jeg ved ikke lige hvor længe jeg har ledt efter beslaget - og til sidst gav jeg altså op - og monterede beslaget fra den blå Intruder

På et eller andet tidspunkt dukker det andet beslag helt sikkert op - for det ligger jo og griner et eller andet sted - men nu må det altså vente med at komme på til en anden god gang

Og så skulle man jo tro at jeg kom ud at køre - men ak - læs ovenfor

 

 

Lørdag, den 09.04.2011 - Top og sidedæksler - og bagfodhvilere

Fredag var jeg skam også i værkstedet - og fik sat sidedækslerne på - og den ene bagfodhviler
Den anden ville bare ikke på - og til sidst opgav jeg

Men når man nu har sovet på det - og har masser af energi og et friskt syn på sagen - så lykkes det

Og så kunne jeg hurtigt komme videre med at sætte topdækslerne på cylindrene
Og mon ikke jeg skulle kunne færdiggøre projektet allerede i dag

 

 

Torsdag, den 07.04.2011 - Udstødning på plads

Godt nok har de forreste rør været på længe - men de havde jo nok larmet rigeligt

Men i dag kom hele udstødningen på.
Og jeg havde god hjælp af Knud - uden hans hjælp var de ikke kommet på i dag

Nu mangler der efterhånden kun fittings (hvis vi ser bort fra tank og sadel )

 

 

 

 

Onsdag, den 06.04.2011 - Baghjulet - Pudset og påsat

Nu ligner det snart en rigtig motorcykel

Det var ikke det store problem at pudse baghjulet.
Men - igen - når man kun har to hænder - og skal holde styr på:
Hjulet - Kardantrækket - et mellemstykke - bremseklodserne - akslen
Og så skal få det hele til at stå nøjagtig ud for hinanden - så ta´r det lidt tid
Men - som du kan se - så lykkedes det - alt sidder som det skal

 

 

Mandag, den 04.04.2011 - Bro, bremse og forhjul

Havde man bare været blæksprutte

For det er noget af en udfordring at have styr på de to "partier" som fodbremsen består af - samtidig med at den skal sættes på den bro, der holder den - som så også skal sættes opunder motoren - samtidig med at udstødningen skal holdes i hånden

At der jo så også er en fjeder på bremsen som trækker i den modsatte retning - så er det lige før at to arme og ti tommelfingre ikke rækker så langt

 

 

Men det lykkedes - og bremsen virker også - hvilket jeg opdagede da jeg trykkede et par gange på den - og bagefter opdagede at nu havde jeg jo presset bremsebakkerne sammen - uden at der var nogen skive imellem

Så for at undgå, at det også skulle ske med håndbremsen - så måtte jeg hellere pudse forhjulet - og få det monteret - så det ikke skulle ske der
Læg også mærke til at både bremsepedal og gearpedal er på plads

 

 

Søndag, den 03.04.2011 - Oliekøler renset og påsat

Efter at have fået styr på det elektriske (den kan jo både starte, lyse, dytte og blinke )
Så kunne jeg komme videre med alle de andre ting.

Og denne gang var det oliekøleren der stod for tur.
Og det blev en kombination af den gamle og den nye.
Det er jo en amerikaner model - så derfor skal der jo også være reflekser på siderne
Og mit lille kølergitter skulle da også på - det er jo et must

 

 

Læg også mærke til at den forreste del af udstødningen er kommet på
Nu er det lige før at den begynder at ligne en motorcykel

 

 

 

 

Lørdag, den 02.04.2011 - Bagskærmen og lys er monteret

Så skulle bagskærmen bare monteres - og den sidder med 2x5 bolte - så det var vel bare at sætte den på.
Det var det så "bare" ikke - for den ene af boltene ville bare ikke i
Så det blev faktisk nødvendigt at bruge gevindskæresættet, før jeg fik den på plads.

Og så var det jo ikke noget problem at montere blinklysene - og samle de bageste ledninger.
Nu skulle batteriet lige på - og så kunne jeg teste om alt var monteret rigtigt
Og det var det - næsten

 

 

Det eneste der ikke virker - er stoplyset. Når jeg trækker håndbremsen - så sker der ikke noget - og når jeg aktiverer fodbremsen - så går baglyset ud
Så der skal lige laves lidt fejlsøgning - så fat i ledningsdiagrammet - og se om der er noget der skal byttes rundt.

Nu er det blevet søndag morgen - og jeg har sovet på det
Jeg kunne ikke lige forstå det - og det var der en grund til - for alting virker som det skal
Jeg havde jo ikke monteret fodbremsen endnu - så derfor var kontakten ikke monteret - og bremsekontakten virker omvendt.
Når bremsen ikke er aktiveret - så er kontakten slukket - men da den ikke sad på, så var kontakten åben - og derfor lyste bremselyset

Nu har jeg efterprøvet det hele - og ALT virker (man kunne vel heller ikke forestille sig andet )

 

 

Tirsdag, den 29.03.2011 - Bagskærm m.m.

Og hvad har Julle så monteret på cyklen i dag?
Absolut ikke noget

Men det er ikke ensbetydende med at der ikke er sket noget - for bagskærmen, baglygten, nummerplade lygten, nummerpladen - og holderen til det hele - er blevet pudset og poleret.
Og det hele er derefter monteret på bagskærmen - så den nu er klar til at blive monteret.
Men man føler ikke rigtig at der sker noget, når man "bare" pudser

 

 

Mandag, den 28.03.2011 - Forlygten er på.

Ca. 42 ledninger samles i forlygten. Det er hovedkablet fra midten af cyklen, der samles med ledningerne fra h.h.v. højre og venstre side - og fra speedometer og kontrollamperne.

Derudover skulle jeg også lige have strøm til min Garmin GPS

Heldigvis havde jeg gjort et godt stykke forarbejde da jeg skilte dem ad - så det var "bare" et spørgsmål om at sætte de samme numre sammen - og utroligt - der var ikke nogen i overskud eller underskud

 

 

Søndag, den 27.03.2011 - Forgaflen er pudset

Kan det virkelig tage en hel dag at pudse en forgaffel?
Næsten - for der er godt nok mange kroge og hjørner

Men det er nu ikke det eneste der er sket med den.
Forbremsekablet fra min gamle cykel er flyttet over på den - det er jo stålarmeret.
Og så skulle gaskablet jo også lige monteres - ligesom forskærmen er poleret - og monteret

 

 

 

Så det næste - og sidste - der skal ske på fronten er, at forlygten skal monteres - men det vil nok tage et par dage
Det er jo der hvor samtlige ledninger samles - og der er godt nok mange

 

 

Lørdag, den 26.03.2011 - Støddæmpere - for og bag

Så kom der støddæmpere på - både for og bag
Ja rent faktisk - så er hele forgaflen jo kommet på

Ahh - har ham Julle nu ikke glemt at pudse forgaflen
Nej - det har han ikke - han mangler bare at pudse den

Det har så også betydet, at det ikke længere er nødvendigt at cyklen skal hænge op.
Nu er den kommet ned at stå på donkraften - og så er det noget nemmere at komme til - hele vejen rundt

 

 

 

Onsdag, den 23.03.2011 - Så er det sværeste samlet !!!

Det ser måske ikke ud af så meget - men der er virkelig sket noget den sidste uge

Bag ved motoren er alle de vitale dele samlet - benzinpumpe, tændspoler, ventilløfter, sikringsdåse.
Derudover er kaburatorer, luftfiltre, horn, choker, ledninger, kabler og slanger samlet.

Mere synligt er det jo at batterikasse, bagsvinger og knastaksel er monteret.
Så nu kan jeg tage hul på de endnu mere synlige ting - så det næste stykke tid vil det virkelig se ud som om der sker en masse

 

 

 

Lørdag, den 12.03.2011 - Stellet er sat på motoren (eller omvendt )

Så er motor og stel samlet - og cyklen er kommet op at hænge.

Det var lidt af et puslespil - men heldigvis - så er der ikke lavet noget om på modellen - så alt passer - indtil videre

Nu kommer der så lidt pillearbejde - når alle ledninger, kabler og slanger skal fæstnes de rigtige steder.
Og - alle bolte som er sat på - er blevet renset og fedtet ind, så der hverken kan komme rust eller snavs ind
Jeg har - naturligvis - også rengjort og poleret de dele der er sat på (det er kun mine fedtede fingre der skal tørres af )

 

 

Godt at man har de gamle billeder fra da jeg skilte cyklerne ad - ellers havde det været næsten umuligt - men nu kan jeg se hvordan de forskellige ting skal fæstnes på stellet - og om den ene ledning skal indenom eller udenom

Så nu er tændingslåsen og benzinhanen kommet på - ligesom tændspolerne og benzin pumpen sidder som de gjorde før
Og tændingslåsen er min gamle lås - så jeg stadig kan bruge de gamle nøgler som jeg altid har brugt.

Og behøver jeg at sige, at alle bolte stadig får lidt fedtstof, de kan skrues i med en lillefinger

 

 

Og så skulle jeg jo lige over på den anden side og have styr på kablerne der.
Men ak - her er lige et problem - noget hænger udenfor som burde hænge indenfor (nej ikke hvad du tror )

Jeg tror det er den automatiske ventilløfter, som jo slår til når motoren starter.

Og den er ikke bare at få tilbage - der er simpelthen ikke plads mellem stellet og motoren.
Så mit næste arbejde vil såmænd bestå af at skille stel og motor af igen - og få den rigtig på plads
Og ja - det er lidt surt - men der er ikke andet at gøre (og nej - her er ikke plads til en smily).

 

 

Torsdag, den 10.03.2011 - Nu starter samlingen af den nye Intruder

En hel måned skulle der gå får jeg kom i motorcykel værkstedet - og den bedste undskyldning for det, var jo Sofies 2 års fødselsdag og en skitur til Livigno

Men nu er stel og motor rengjort - og det første jeg skal have gjort er at samle de to ting.
Det er dog nok det værste - for jeg skal sikre mig at alle ledninger og slanger kommer ud og ind det rigtige sted.
Det er ikke lige meget om de går udenom eller indenom - for enten kan de ikke nå - eller også risikerer jeg at de kommer for tæt på motoren - og dermed bliver brændt af eller smeltet, når motoren bliver varm

 

 

Så de næste par dage vil gå med at kigge på de billeder som jeg har taget tidligere af de to cykler - men når det er sket - så går det hurtigt - måske

 

 

Fredag, den 11.02.2011 . Så er cyklen skilt ad

Nu er der ingen der kan beskylde mig for, at jeg ikke kan skille en motorcykel ad
(hele to - for at være helt nøjagtig )

Og det gik faktisk rimelig nemt - uden at jeg skulle splitte motoren helt ad.
Det var begrænset hvor mange ledninger der skulle af - de fleste kunne forblive samlet

Så nu kommer det helt store arbejde - bygge en helt ny cykel af "stumperne"

 

 

tilbage til toppen

 

 

 

Mandag, den 07.02.2011 - Indsugningsfiltre og ledninger

Den opmærksomme læser vil kunne se, at dette er billede nr. 59 - og at det sidste billede der ellers er lagt ud - er nr. 46

Og hvor er de mellemliggende billeder så henne
Jeg har taget rigtig mange billeder - lige inden jeg skiller noget ad
Hvor samles ledningerne henne - hvad er de til - går de over eller under stellet - osv.

Men nu er jeg næsten klar til at tage stellet af (eller er det motoren jeg tager ud )

 

 

tilbage til toppen

 

 

Lørdag, den 05.02.2011 - Udstødning og bagsvinger

Der var gjort klar til angreb (vel vidende hvor fast alting sad på den gamle )
Men det blev hurtig gjort til skamme - man kan virkelig mærke at denne cykel er 9 år yngre

Så batterikasse, udstødning, kardan og bagsvinger faldt næsten af af sig selv.
Men også kun næsten

Men nu skal jeg til at kigge på hvor lidt jeg kan nøjes med at skille ledninger, karburator og kabler ad

 

 

Og når de er sket - så skal stellet jo "bare" af

tilbage til toppen

 

 

Torsdag, den 03.02.2011 - Hjulene er taget af

Indrømmet - jeg har ikke lavet det hele på en dag

Faktisk er der sket en del siden sidst - alle ledningerne er skilt ad i forlygten (og nummereret )
og alle ledningerne til bagenden er skilt ad - og naturligvis også nummereret.

Og så er bagskærmen også pillet af.

Og som du kan se - så er cyklen nu hængt op i stropper i loftet.

 

 

Og når den nu hænger i loftet - så kan hjulene også komme af.
Og forhjulet - det er kommet af med forgaffel og det hele - jo mindre man skruer - des bedre

Broen med støtteben og bagbremse er også taget af - ligesom støddæmperne bagtil.

Det næste må jo så nok blive bagsvingeren og udstødningerne.
Jeg vil næsten påstå at jeg kunne indtræde direkte på et samlebånd (hvis man har et, hvor man skiller dem ad )

 

 

tilbage til toppen

 

 

Torsdag, den 13.01.2011 - En ren afvaskning

Jamen - det var noget frygteligt svineri

Jeg ved snart ikke hvad der tog længst tid - at vaske stellet af - eller at rengøre brusekabinen bagefter

Under alle omstændigheder, så er stellet rent nu - og et grundigt tjek viste, at det ikke er nødvendigt at sende det til en omlakering. Der er et par enkelte steder, som jeg vil pletmale - men det er vitterlig småting.

Så nu skal jeg i gang med klud og pudsecreme og gøre det som nyt (næsten ).

 

 

Det betyder jo så også, at det er tid til at flytte op i motorcykel værkstedet og begynde på at montere min "nye" cykel

Jeg har også lært lidt af at skille den gamle cykel ad. Det er faktisk ikke nødvendigt at gå HELT så drastisk til værks, som jeg har gjort på den gamle.
Jeg kan godt slippe lidt nemmere af sted med at udskifte delene.

tilbage til toppen

 

 

Søndag, den 09.01.2011

Fantastisk - efter halvandet måned lykkedes det Julle at få taget sig sammen og komme ud i værkstedet

Ahh - der er sket lidt i den mellemliggende periode - jeg har stort set opbrugt min VD40
For bolten til bagsvingeren sad bare fast - ubehjælpelig fast

Så først efter mange ganges smøring og arbejde med tryklufts værktøjet lykkedes det at få den løsnet
og det var jo ikke fordi der var meget rust på den - men ligesom med forgaflens bandt det utrolig hårdt.

 

 

Men da den først var af - så var det til at komme til at fjerne ledninger, bremseslanger, karburatorer og alt det andet "fittings" som sådan en motorcykel nu består af.

Tilbage var der kun to dele - nemlig stellet og motoren

Og stellet er todelt - så det var bare at fjerne den ene side - så kunne den anden side lige trækkes af
Ahh - der var jo lige nogle bolte der går igennem både stel og motor, som skulle fjernes

 

 

Men nu kan du se resultatet - motoren står helt alene - og stellet er frit for alt.
Nu skal jeg så have rengjort stellet - og min oprindelige mening med at få det lakeret - den er jeg nok gået noget fra - for umiddelbart ser det meget fint ud - men når jeg nu får det rengjort - så træffer jeg den endelige beslutning

På den sidste motorcykeltur i 2010 til Ejer Bavnehøj oplevede jeg jo at koblingen pludselig ikke virkede længere.
Og nu er årsagen også fundet - for da jeg fjernede koblingsslangen - så var det den der var utæt - midtpå.

tilbage til toppen

 

 

Lørdag, den 27.11.2010

Efter en lille pause på 17 dage (besøge børnebørn og skitur ) er jeg i gang igen.

I løbet af de 17 dage har jeg gået og sprayet VD40 dér hvor de forkromede holdere sad fast på stellet.
Og fast - det sad de . Manualen gav ingen svar på, hvad jeg manglede at løsne - så de var bare groet fast

Men med et par kiler af hårdt bøgetræ - og en hammer - så lykkedes det at få dem af
Utrolig så mange gange man kan få læst en manual (både den engelske og den tyske )

 

 

tilbage til toppen

 

 

Onsdag, den 10.11.2010

Så fik jeg afmonteret ledningerne til alt det bageste.

Og så kom (resterne af) Intruderen ned fra dunkraften - og ned på et bræt
Den begyndte at blive noget ustabil - men på den anden side- der er jo heller ikke så meget tilbage af den . Og så skulle jeg jo lige have bagskærmen, bagagebæreren, sadeltaske holderne og blinklysene af - nu jeg alligevel var så godt i gang

Så tilbage er der jo "bare" motoren og stellet

Det passer ikke helt - for alt det elektriske, karburatorer og kardantræk skal jo lige af inden jeg skiller stel og motor fra hinanden

Som du kan se - så har jeg besluttet mig for at koncentrere mig om den gamle cykel - også for at jeg kan få stellet af - og sendt til pulverlakering.
Så kan jeg altid - i fred og ro - koncentrere mig om den nye - oppe i motorcykelhuset - bagefter

tilbage til toppen

 

 

Lørdag, den 06.11.2010

Så lykkedes det - at få forgaflen af

Og tro mig - det er ikke kun i dag, at jeg har prøvet - flere gange i løbet af ugen, har jeg forsøgt mig - og manualerne (både den engelske og den tyske) er blevet nærlæst op til flere gange

Jeg er så i tilgift også blevet meget bedre til "teknisk engelsk" - for der stod jo bl.a. at jeg skulle løsne "the Allen screw" - og hvad er så lige det

 

 

Svaret er ganske enkelt en unbrako skrue. Og den havde jeg skam løsnet - alt var gjort lige efter forskrifterne.
Til sidst lykkedes det (med lidt vold ) at få den løsnet - og svaret var, at den øverste bro var rustet fast på akslen

Det bliver nok ikke så hårdt at gøre det samme på den anden Intruder.

- og nu kunne jeg jo så komme videre med bagenden

Når baghjulet skal af - så skal bremse kaliberen lige af først - ellers kan hjulet ikke komme fri af kardantrækket.
Men ellers er det bare at fjerne akslen - så kommer hjulet fint af.
Man kan næsten sige at det røg af af sig selv

 

tilbage til toppen

 

 

Søndag, den 31.10.2010

Så blev det vintertid - og så må det også være legitimt at arbejde på sit vinterprojekt

Og nu var det tid at splitte alle ledningerne i lygtehuset ad.
Og det er med at holde tungen lige i munden - ALT er samlet her i lygtehuset.
Så hver gang jeg skilte en ledning ad - så blev begge ender nummereret.

Det tager altså temmelig lang tid - og under vejs ligner det altså noget, som INGEN nogen sinde får samlet igen

 

 

Men efter 1½ times tid lykkedes det at frigøre lygtehuset

Og nu blev mysteriet med det løse lygtehus også løst.
Holderen var simpelthen vibreret i stykker (er der noget med at sådan en Intruder ryster lidt )

Så enten må der en ny en til - eller også må jeg øve mig i at svejse

 

 

tilbage til toppen

 

 

Torsdag, den 28.10.2010

Denne gang er der "kun" sket noget med den gamle Intruder

Som du kan se, så er den kommet op at stå på min nye "donkraft" - og så var det jo til at komme til nedenunder.
Og det første der kom af var "broen" til fodstøtterne (ikke fremflyttersættet) - og det er virkelig et arbejde der giver sorte hænder - ufatteligt hvad der kan samle sig af skidt nedenunder sådan en motorcykel
Ikke meget bedre var det med udstødningerne og batterikassen, som jo nu har siddet der i 10 år - og 100.000 km
Boltene er nærmest groet fast - så nu skal jeg snart ud at investere i en ny VD40

 

 

Ellers stod den meget på oprydning - både af værkstedet, løsdelene og værktøjet
Næste skridt bliver nok fremflyttersættet, motordækslerne og de andre fittings som er lige til at gå til - nu

tilbage til toppen

 

 

Lørdag, den 23.10.2010

Det går altså ikke så stærkt - men det går

Så nu er sidedækslerne kommet af - og på den gamle cykel har jeg også fået fjernet mine spots og skibshornet. Ingen af disse skal på igen - de bruger begge utrolig meget strøm.

Hvordan jeg nogensinde har fået hornet på - det må stå hen i det uvisse - for det var utrolig svært at få af igen (tænk at man kan bruge en hel time på så lidt )

 

 

Termometer, ur og GPS holder er også kommet af - og de skal naturligvis med over på min nye gamle cykel

 

tilbage til toppen

 

 

Fredag, den 22.10.2010

Så kom jeg i gang - og det endda helt uden min Repair Manual

Sadler, tank og vindspejl er taget af - og man undrer sig jo over hvor beskidt der kan være nedenunder - specielt i betragtning af at det kun er en sæson siden, at man var der sidst med både klud og polish

Men nu varer det jo ikke længe før jeg er nødt til at kigge i manualen - så man ikke får ødelagt noget - så mon ikke et par nærbilleder vil være rare at have ved hånden - senere

 

 

tilbage til toppen